Auto Gas Instalacje gazowe Chełm

Usługi - instalacje samochodowe LPG Krótki opis jakie instalacje gazowe montujemy w naszym warsztacie. 

 1. Instalacja gazowa do samochodów gaźnikowych [mixerowa]

Jest to najprostszy układ zasilania nie wymaga montażu skomplikowanych układów sterujących. Gaz zmagazynowany w zbiorniku umieszczonym w bagażniku, przemieszcza się za pomocą przewodu ciśnieniowego do przedniej części samochodu. Przepływa przez zawór gazowy gdzie jest filtrowany,odparowuje się
i rozpręża się w reduktorze do ciśnienia atmosferycznego a następnie pod wpływem podciśnienia panującego w kolektorze ssącym silnika, zostaje on zassany do cylindrów silnika przez mieszalnik umieszczony na przepustnicy gaźnika. W czasie, gdy silnik pracuje na gazie dopływ benzyny do gaźnika zostaje odcięty elektrozaworem benzynowym. Przełączenie funkcji gaz/benzyna odbywa się ręcznie z kabiny samochodu przez wyłącznik umieszczony w zasięgu ręki kierowcy

Instalacja gazowa parownik Chełm
2. Instalacja gazowa do samochodów z jedno punktowym wtryskiem paliwa [mixerowa]

 Jest to układ zasilania mono wtrysk{jeden główny wtryskiwacz umieszczony nad przepustnicą}. Ilość wtryskiwanego paliwa określa "sterownik" na podstawie odczytu sygnałów z różnych czujników, w które wyposażony jest silnik. Jednym z podstawowych czujników jest sonda lambda. W starszych silnikach niewyposażonych fabrycznie w sondę Lambda, można zamontować najprostszy zestaw instalacji gazowej, składającej się ze zbiornika; zaworu gazowego reduktora (parownika); mieszalnika montowanego między wtryskiem benzyny a przepustnicą ,podającego gaz do silnika; emulatora odłączającego  wtrysk i przełącznika gaz/benzyna umieszczonego w kabinie samochodu. Układ taki należy regularnie serwisować, aby nie dopuścić do zmiany w znaczący sposób układu mieszanki paliwowo - powietrznej, co w konsekwencji może doprowadzić do zwiększenia użycia gazu, a w ekstremalnych sytuacjach wypalenia gniazd zaworowych w silniku.

W nowszych układach wtrysku jednopunktowego , silnik wyposażony jest w sondę lambda i katalizator,  należy zamontować poza podstawowym układem gazowym sterowanie elektroniczne składu mieszanki paliwowo - powietrznej.Jest to dodatkowy sterownik który steruje silnikiem krokowym . Taki układ ma za zadanie dostrojenia jak najlepszej mieszanki paliwo-powietrze w celu zredukowania emisji spalin.
Sekwencja Profesjonalna instalacja gazowa
3. Instalacja gazowa z wielo punktowym wtryskiem paliwa [sekwencyjna]

  Instalacja [4 generacji] jest oszczędniejsza niż przy wtrysku ciągłym gazu[3 generacji] ze względu na bardziej precyzyjne określenie poszczególnych dawek paliwa, mniejsza jest różnica mocy między gazem i benzyną. Układ 3 generacji wtrysku ciągłego składa się ze zbiornika, elektrozaworu gazowego, reduktora, listwy wtryskiwaczy gazowych - sterownych osobno dla każdego cylindra.  
Elektronika opiera się na poszczególnych czujnikach silnika (TPS, obroty, sonda Lambda lub sygnału z pierwszego cylindra). Komputer gazowy na ich podstawie tworzy własną mapę czasów otwarcia silników krokowych. Układ taki wymagał zastosowania emulatora wtryskiwaczy, emulatora sondy Lambda (odmienna praca sondy Lambda niż na benzynie ze względu na dwie różne mapy czasów otwarcia wtryskiwaczy - benzynową i gazową), ewentualnie emulatora OBD II dla samochodów po 2000 r. produkcji posiadających dwie sondy Lambda.
Nowości LPG
4 generacja wtrysk sekwencyjny. 


Elektronika sterująca gazem, pomija całkowicie pojedyncze czujniki silnika. Praca silnika na gazie opiera się w całości na mapie zapisanej w pamięci komputera benzynowego, pobierając gotową, przetworzoną przez komputer benzynowy informacje na temat ilości paliwa koniecznych do zasilenia każdego cylindra indywidualnie. To komputer benzynowy decyduje o ilości podawanego do silnika gazu. Komputer gazowy jest tylko przelicznikiem ilości podawanej benzyny na ilość gazu.
Instalację tą można stosować do obecnie produkowanych aut z nowoczesną elektroniką sterowania benzyny i systemami diagnostyki pokładowej OBD II bez konieczności stosowania dodatkowych emulatorów.

    Do samochodów wyposażonych w szynę CAN [nowe auta] montujemy systemy które komunikuję się ze sterownikiem  benzynowym pobierają sobie korekcje krótkotrwałe i długotrwałe mieszanki paliwo-powietrzej i na ich podstawie dążą do jak najlepszego wyregulowania układu. Instalacja w czasie rzeczywistym reguluje  korekty mieszanki gazowo-powietrznej.

Gwarantujemy! Sprawną i szybką obsługę.
Zapraszamy